Land Rover Defender 2020 – tak dobry jak kierowca (PL) – test i jazda próbna

Land Rover Defender 2020 - tak dobry jak kierowca (PL) - test i jazda próbna

Land Rover Defender to samochód – legenda. No dobrze, to właściwie kontynuacja legendy, bo Defender powstał na początku lat 80-tych ubiegłego wieku na bazie modeli Serii 1, 2 i 3. Land Rover Serii 1 trafił do produkcji wkrótce po Drugiej Wojnie Światowej. Wzorowano się na Jeepie, ale przy projektowaniu położono nacisk na potrzeby rolników. Taki traktor, którym można pojechać też do miasta.

Przejście z Serii 3 na Defendera pomogło Land Roverowi utrzymać się na rynku, na którym w międzyczasie zaczęły dominować japońskie terenówki. Defendery były bardziej komfortowe, miały mocniejsze silniki niż Seria 3. Czyli Land Rover dostosował się do potrzeb rynku.

Podobnie jest z nowym Defenderem. Miłośnicy jazdy w terenie mogą sobie narzekać, że to już nie jest prawdziwa terenówka, ale miłośnicy jazdy w terenie i tak rzadko kupowali nowego Defendera, więc tym bardziej nie kupią go teraz. To jest samochód terenowo-lifestylowy.

Wyglądem nowy Defender nawiązuje do swojego protoplasty. Model koncepcyjny pierwszy raz zaprezentowano w 2011 roku i od tamtego czasu projekt wydoroślał. Moim zdaniem to jeden z nielicznych przypadków, kiedy model produkcyjny wygląda lepiej od koncepcyjnego.

Nawiązania są też w nazwie. Wersja z przedłużonym rozstawem osi nazywa się 110, a z krótkim rozstawem osi 90. Oczywiście to tylko nawiązanie, bo ten Defender ma rozstaw osi o długości już 119, a nie 110 cali.

Największą zmianą jest zastąpienie ramy konstrukcją samonośną. Land Rover twierdzi, że nadwozie nowego Defendera jest wystarczająco sztywne, a jednocześnie pozbycie się ramy pozwoliło uzyskać lepsze kąty natarcia, rampowy i zejścia, szczególnie przy zastosowaniu pneumatycznego zawieszenia, które w wersji 110 jest w standardzie.

Zmieniła się też koncepcja stałego napędu na wszystkie koła, bo blokady mechanizmów różnicowych są teraz sterowane elektronicznie.

↔ Land Rover Defender wymiary:
✔ długość: 5098 mm
✔ szerokość: 1943 mm
✔ wysokość: 1420 mm
✔ rozstaw osi: 3027 mm
✔ bagażnik: 440 L

💲 Land Rover Defender 90 cena od: 242 000 pln

💲 Land Rover Defender 110 cena wersji testowej: 348 000 pln

🎯 Podoba się? Zasubskrybuj tutaj: https://bit.ly/SubMarekDrives

💥 Możesz mnie śledzić na:

Home


https://facebook.com/marekdrives

https://instagram.com/marek_drives

📢 mam drugi kanał – https://bit.ly/MareksGear. Opowiadam tam o sprzęcie, który wykorzystuję w moich niskobudżetowych produkcjach. Zajrzyj i jeśli Ci się spodoba, zostaw suba: https://bit.ly/SubMareksGear

🚙 Obejrzyj też:
Jeep Cherokee https://youtu.be/zYJkt-3sGZA
Jeep Wrangler https://youtu.be/AX0L83K4p_Q
Land Rover Defender https://youtu.be/u26GZjT700s
Land Rover Discovery https://youtu.be/OAG7vpOLaIU
Land Rover Discovery Sport https://youtu.be/olm1pcUgCOQ
Mercedes-Benz Klasy G https://youtu.be/j4Wxny6uNzs
Sherp https://youtu.be/eQ456mXDXPQ
Toyota Hilux https://youtu.be/pGJaeP6qR8k
Toyota Land Cruiser https://youtu.be/WknoVGdxutY

#MarekDrives #Defender2020 #LandRoverDefender

📌 Dzięki za oglądanie testów na kanale Marek Drives. Jeśli Ci się podobało, być może zainteresują Cię AutoCentrum, Jest Pięknie, Moto doradca, Pertyn Ględzi, Saturday Car Fever, Zachar OFF i Złomnik.

Related videos

Comments are closed.