Sposób na golonkę. Będzie mniej kaloryczna i nadal bardzo smaczna

Sposób na golonkę. Będzie mniej kaloryczna i nadal bardzo smaczna

Dietetycy ogólnie nie zalecają tej potrawy, a jeśli już chcemy, to należy ją spożywać nie więcej niż raz lub dwa razy w miesiącu. Golonka wieprzowa w 100 gramach zawiera aż 300 kcal. Jeśli są do niej dodatki w postaci np. opiekanych ziemniaków i piwa, to tylko w jednym posiłku przyjmiemy ok. 1000 kcal. Golonka zawiera dużo tłuszczów nasyconych, które niestety podwyższają poziom cholesterolu we krwi, nie wpływają dobrze na serce, a także są ciężko strawne. Ma jednak również swoje zalety. Jest bogatym źródłem białka (ok. 15-18 proc.), które jest potrzebne naszemu organizmowi. Oprócz tego jest dobrym źródłem kolagenu i elastyny, które świetnie wpływają na strukturę włosów, paznokci oraz skórę. Golonka zawiera także dużo żelaza oraz witaminy z grupy B, które pomagają przy metabolizmie węglowodanów. Nie trzeba całkowicie rezygnować z golonki, lecz warto odpowiednio ją przyrządzić, aby była jak najmniej kaloryczna. Oto kilka podpowiedzi, co można w tej kwestii zrobić.
Zajrzyj na nowy informacyjny kanał Wirtualna Polska News: https://www.youtube.com/channel/UC-wh71MEZ4KAx94aZyoG_qg

(Visited 3 times, 1 visits today)
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
<!-- /wp:i

About The Author

You might be interested in

Przejdź do paska narzędzi